Om Bikely
Trygg sykkelparkering får flere til å sykle. Bikely er det sikreste p-systemet for sykkel på markedet, tilgjengelig via app.
Sykling er en rask, enkel og fleksibel måte å komme seg fram i byene på. Det er bra for helsa, gir renere luft, bedre trafikksikkerhet og mindre CO² utslipp. Hvis flere sykler vil vi få grønnere, mer bærekraftige byer. I Bikely er vi overbevist om at alle som velger å sykle er med på å bevege verden i riktig retning. Derfor utvikler og leverer vi markedets mest innovative løsninger for trygg sykkelparkering ved hjelp av mobilteknologi og datadrevet infrastruktur.
Med sykkelskap som kan bookes, åpnes og låses med app, gjør vi det trygt og enkelt for alle å velge sykkel. Kundene våre er kommuner, bedrifter, kollektivselskaper og andre som brenner for å bygge god sykkelkultur. I dag finner du Bikely i 15 kommuner - inkludert de tre største byene i Norge og ved bedrifter over hele landet.
Fremtiden er ikke noe som bare skjer. Den er noe vi skaper. I hjertet av Bikely ligger et sterkt ønske om å bidra til å nå FNs bærekraftsmål om bærekraftige byer og god helse innen 2030.
Vi brenner for å fremme sykkelen som framtidens fremkomstmiddel og er overbevist om at trygg sykkelparkering er en viktig del av løsningen. Vi jobber tett med byer og private og offentlige aktører for å skape god sykkelinfrastruktur og ønsker oss alltid flere gode samarbeidspartnere. Sammen kan vi bevege verden i riktig retning.
Alt starter med gode brukeropplevelser. Bikely utvikler både software, hardware og mekaniske løsninger lokalt i Trondheim, hvor vi har hovedkontor. Vi er opptatt av brukersentrert utvikling og involverer alltid syklister og leietakere for å sikre gode, sammenhengende opplevelser.
I framtiden skal vi fortsette å utvikle meningsfulle sykkelrelaterte tjenester og produkter som øker livskvaliteten til mennesker over hele verden. Alltid med fokus på ansvarlig forbruk og produksjon.
Administrerende Direktør
hallvar@bikely.no
Sjef for salg, marked og kommunikasjon.
ellen@bikely.no
Vi svarer på din henvendelse i skjemaet nedenfor så snart vi har mulighet.
Vi søker engasjerte mennesker som brenner for å gjøre hverdagen enklere for syklister. Sitter du på relevant erfaring er du oppfordret til å sende oss en søknad! Vi trenger alltid flere dyktige folk som vil bevege verden i riktig retning :)
Send oss en åpen søknadArendal kommune gir bort fire smarte sykkelskap til Syklistforeningen i anledning deres 75 års-jubileum. Syklister får tilgang til skapet via app – og her kan man trygt sette fra seg sykkel og annet utstyr. Skapene er utplassert ved Tyholmen p-hus i Kittelsbukt, og er tiltenkt både kollektivreisende og handlende.
Utvikling av god sykkelinfrastruktur krever felles innsats. Vi ønsker oss alltid gode samarbeidspartnere som deler vår overbevisning om at sykkelen er en del av klimaløsningen. Kontakt oss, så skreddersyr vi en løsning for deg.
Hvis du ofte opplever at det ikke er ledige parkeringer når du kommer til lokasjonen, prøv å forhåndsreservere før du sykler til lokasjonen. Det er mulig å forhåndsreservere i opp til en time i forveien i appen. I appen vises det antall ledige plasser i sanntid. Hvis du opplever at det ofte ikke er ledige plasser, si gjerne i fra slik at vi får registrert at det er behov for flere trygge sykkelparkeringer.
Bikely har lansert sykkelskap med månedsabonnement ved utvalgte lokasjoner! Da får man tildelt et eget skap under leieperioden. Ved noen lokasjoner har Bikely lansert abonnementsløsning. Det står markert på skapene hvor dette gjelder, og de vil ikke dukke opp i kartet i appen. Dette er skap man kan leie på månedsbasis, og det er bare du som vil ha tilgang til det! For å opprette et månedsabonnement må du skrive til oss på info@bikely.no. Der vil vi gi deg mer informasjon om betaling og vilkår, også fikser vi resten om du er enig!
Hvis du ikke lenger har noe leieforhold, men sykkelen står fortsatt inne i skapet kan du forsøke å reservere flere ganger til du får tilbake skapet igjen! Se i appen hvilket skap du får, og om det ikke er det skapet du har sykkelen i trykk avslutt og reserver på nytt. Om det oppstår kostnader relatert til det kan du skrive til oss på info@Bikely.no for å få refusjon.
1: Sørg for at du trykker i appen først, og deretter for at du står ved riktig dør, og trykk på sykkel-ikonet. Hvis ikke det lyser etter noen sekunder, er det noe feil. 2: Trykk på sykkel-ikonet i ca 10 sekunder, da resettes låsen. Etter ca 30 sekunder (eller når den slutter å blinke) kan du prøve å trykke lås opp en gang til i appen, og deretter på sykkel-ikonet igjen for å åpne døren. 3: Hvis dette ikke fungerer; skriv til oss i chatten! Så tar vi deg gjennom neste steg. Vi har en nasjonal avtale med utrykningsselskap, slik at hjelp er aldri langt unna.
Hvis du har avsluttet leieforholdet før du fikk hentet ut sykkelen kan du forsøke å reservere flere ganger til du får tilbake skapet igjen! Om det oppstår kostnader relatert til det kan du skrive til oss på info@Bikely.no for å få refusjon.
1: Sørg for at du trykker i appen først, og deretter for at du står ved riktig dør, og trykk på sykkel-ikonet. Hvis ikke det lyser etter noen sekunder, er det noe feil. 2: Trykk på sykkel-ikonet i ca 10 sekunder, da resettes låsen. Etter ca 30 sekunder (eller når den slutter å blinke) kan du prøve å trykke lås opp en gang til i appen, og deretter på sykkel-ikonet igjen for å åpne døren. 3: Hvis dette ikke fungerer; ta kontakt med support i appen eller send epost til info@bikely.no. Så tar vi deg gjennom neste steg. Vi har en nasjonal avtale med en vektertjeneste, slik at hjelpen aldri er langt unna.
Ja, man kan åpne døren fra fjernt. Men det forutsetter at man snakker med den andre personen på telefonen mens man gjør det. Du kan trykke på Lås opp i appen mens den andre personen står ved døren og trykker på sykkel-ikonet på låsen. Dette er mulig fordi at det av og til er kjekt og la noen andre ta med sykkelen hjem. Husk bare å avslutte etter man har hentet sykkelen slik at andre får tilgang til sykkelskapene.
Det er avhengig av hvor sykkelskapene står, og kan variere fra kommune til kommune. Ofte blir det satt takster som slår inn 12 timer etter startet leieforhold for å hindre misbruk av sykkelskapene. Se på reservasjonsskjermen på hver lokasjon i appen hvilke priser som gjelder hvilke plasser.
Hvis du ofte opplever at det ikke er ledige parkeringer når du kommer til lokasjonen, prøv å forhåndsreservere før du sykler til lokasjonen. Det er mulig å forhåndsreservere i opp til en time i forveien i appen. I appen vises det antall ledige plasser i sanntid. Hvis du opplever at det ofte ikke er ledige plasser, si gjerne i fra slik at vi får registrert at det er behov for flere trygge sykkelparkeringer.
1: Sørg for at du trykker i appen først, og deretter for at du står ved riktig dør, og trykk på sykkel-ikonet. Hvis ikke det lyser etter noen sekunder, er det noe feil. 2: Trykk på sykkel-ikonet i ca 10 sekunder, da resettes låsen. Etter ca 30 sekunder (eller når den slutter å blinke) kan du prøve å trykke lås opp en gang til i appen, og deretter på sykkel-ikonet igjen for å åpne døren. 3: Hvis dette ikke fungerer; skriv til oss i chatten! Så tar vi deg gjennom neste steg. Vi har en nasjonal avtale med utrykningsselskap, slik at hjelp er aldri langt unna.
Hvis du har avsluttet leieforholdet før du fikk hentet ut sykkelen kan du forsøke å reservere flere ganger til du får tilbake skapet igjen! Om det oppstår kostnader relatert til det kan du skrive til oss på info@Bikely.no for å få refusjon.
Bikely har lansert sykkelskap med månedsabonnement ved utvalgte lokasjoner! Da får man tildelt et eget skap under leieperioden. Ved noen lokasjoner har Bikely lansert abonnementsløsning. Det står markert på skapene hvor dette gjelder, og de vil ikke dukke opp i kartet i appen. Dette er skap man kan leie på månedsbasis, og det er bare du som vil ha tilgang til det! For å opprette et månedsabonnement må du skrive til oss på info@bikely.no. Der vil vi gi deg mer informasjon om betaling og vilkår, også fikser vi resten om du er enig!
Hvis du ikke lenger har noe leieforhold, men sykkelen står fortsatt inne i skapet kan du forsøke å reservere flere ganger til du får tilbake skapet igjen! Se i appen hvilket skap du får, og om det ikke er det skapet du har sykkelen i trykk avslutt og reserver på nytt. Om det oppstår kostnader relatert til det kan du skrive til oss på info@Bikely.no for å få refusjon.
1: Sørg for at du trykker i appen først, og deretter for at du står ved riktig dør, og trykk på sykkel-ikonet. Hvis ikke det lyser etter noen sekunder, er det noe feil. 2: Trykk på sykkel-ikonet i ca 10 sekunder, da resettes låsen. Etter ca 30 sekunder (eller når den slutter å blinke) kan du prøve å trykke lås opp en gang til i appen, og deretter på sykkel-ikonet igjen for å åpne døren. 3: Hvis dette ikke fungerer; ta kontakt med support i appen eller send epost til info@bikely.no. Så tar vi deg gjennom neste steg. Vi har en nasjonal avtale med en vektertjeneste, slik at hjelpen aldri er langt unna.
Ja, man kan åpne døren fra fjernt. Men det forutsetter at man snakker med den andre personen på telefonen mens man gjør det. Du kan trykke på Lås opp i appen mens den andre personen står ved døren og trykker på sykkel-ikonet på låsen. Dette er mulig fordi at det av og til er kjekt og la noen andre ta med sykkelen hjem. Husk bare å avslutte etter man har hentet sykkelen slik at andre får tilgang til sykkelskapene.
Det er avhengig av hvor sykkelskapene står, og kan variere fra kommune til kommune. Ofte blir det satt takster som slår inn 12 timer etter startet leieforhold for å hindre misbruk av sykkelskapene. Se på reservasjonsskjermen på hver lokasjon i appen hvilke priser som gjelder hvilke plasser.